قرار دادن عکس در پس زمینه فولدر

سلام دوستان!

در این مقاله قصد دارم بهتون یاد بدم که چجوری میشه برای هر کدام از فولدرهای ویندوز که شما بخواهین عکسی رو به عنوان بکگراند(پس زمینه) اون صفحه قرار داد.کار سختی نیست فقط یه کم دقت کنین و نکته به نکته جلو برین.من سعی میکنم به ساده ترین روش ممکن توضیح بدم تا همه راحت متوجه بشین. با کلیک روی استارت(start) وارد کنترل پنل(control panel) کامپیوتر بشید.بعد فولدر آبشن(folder option) را انتخاب کنین و از سربرگ ویو(view) گزینه   show hidden files and folders ‌رو انتخاب کنین .در همین جا گزینه ی دیگری هم وجود داره به نام hide protected operating system files(recommended)  تیک کنارش رو بردارین.یک هشدار برای شما میاد که شما باید yes رو بزنید.به عکس زیر توجه کنین:

همه چی کاملا واضحه

حالا که فولدر مورد نظرتون رو انتخاب کردین و ببینید که فایل به نام desktop توش میبینید یا نه؟

فایل desktop.ini

اگر میبینید که هیچ ولی اگه نمیبینید این کارو بکنید:روی فولدر موردنظرتون راست کلیک کنین و بعد به propertis بروید.حالا از سر برگ customize  گزینه ی change icon رو کلیک کنین و بعد همون شکل ساده فولدر رو انتخاب کنین و اوکی کنید.حالا فایل desktop.ini در فولدر مورد نظر شما وجود داره.فایل desktop.ini رو که یک فایل متنی هست رو باز کنید.نوشته های داخلش اینه:

[.ShellClassInfo]
IconFile=%SystemRoot%system32shell32.dll
IconIndex=(some number)

پاکش کنین و این کد رو  داخلش کپی کنین:

[ExtShellFolderViews]
{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}=
{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC} [{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}]
IconArea_Image=C:My Folder Background.jpg

که به جای C:My Folder Background.jpg آدرس عکس درون کامپیوتر شما که میخواهید بکگراند فولدر مورد نظرتون باشه رو قرار میدید.بعد save میکنید و فایل desktop رو میبندید.کار تمومه فقط از فولدرتون خارح بشین و دوباره واردش بشین.میبینید که عکس شما پس زمینه فولدر مورد نظر شما شده.برای نمونه این عکسی که خودم از یکی از فولدر های کامپیوترم گرفتم رو ببینید...

کامپیوتر خودم

هر مشکلی هم که داشتین همین جا بیان کنین! موفق باشید!

منبع:خودم !!!!!!!!!!!!!!!!!!

نظرات 1 + ارسال نظر
یه رهگذر یکشنبه 29 آذر 1388 ساعت 20:37

سلام.
من هرکاری می کنم عکس در پس زمینه فولدرم ظاهر نمی شه.
نمی دونم کجای کارم اشتباهه.؟؟؟؟
من تمامی مراحلی رو که انجام می دم رو می گم شما ببنید چرا عکس ظاهر نمی شه.
1- در my computer در درایو f یک فولدر به نام پس زمینه ایجاد کردم
2- داخل فولدر یک فایل Text Document ایجاد کردم که نامش را به desktpo.ini تغییر دادم
3- desktop.ini را باز کرده و نوشته زیر را نوشتم
[ExtShellFolderViews]
{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}=
{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706EC}
IconArea_Image=f:mashin.jpg
و بعد فایل را سیو کردم و از فولدر خارج شدم
ولی نمی دانم چرا عکس ظاهر نمی شود.
حتی با یک آدرس جدید عکس هم امتحان کردم:
IconArea_Image=f:\ new folder 222\derakhte 2.jpg
ولی باز هم عکس ظاهر نشد
حتی امتحان هم کردم که اگر jpg را jpeg که بر روی عکس هست را بنویسم عکس ظاهر می شود یا نه که باز هم عکس ظاهر نشد

مشکل کار کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه ممکنه جواب رو به ایمیلم بفرستید.
تشکر

شرمندم والا نمیدونم مشکل از کجاس ة ! خودم هم نتونستم !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد